Sport

Jak doskonalić swoje umiejętności gry w badmintona ?

Kiedy zajmujemy się jakimś sportem, łatwo jest po prostu zatrzymać się na pewnym poziomie i pogodzić się z faktem, że nigdy nie będziemy w nim niesamowici. Dlaczego? Ponieważ większość ludzi nie wie, jak stać się lepszym, więc inercja po prostu przejmuje kontrolę.

Nie pozwól, żeby ci się to przytrafiło!

Jeśli jesteś w stanie opanować podstawy, będziesz w stanie opanować również bardziej zaawansowane umiejętności. Oto kilka prostych ćwiczeń, które możesz zacząć dodawać do swojego systemu treningowego, aby przenieść swoją grę na następny poziom.

Ponieważ badmintonowa praca z nogami jest tak istotną częścią badmintona i ma bezpośredni wpływ na Twoje uderzenia, pierwsza połowa tych ćwiczeń jest poświęcona poprawie Twojej pracy z nogami.

4 Pomocne ćwiczenia w pracy z badmintonem

Badminton jest jednym z tych sportów, które wymagają największej wytrzymałości. Ćwiczenia te mają na celu pomóc w poprawieniu kondycji fizycznej.

  1. Jog

Postaraj się biegać przynajmniej 3 dni w tygodniu przez 30 minut na koniec. Wytrzymałość jest kluczowym czynnikiem w badmintonie i im większą masz wytrzymałość, tym lepiej jesteś w stanie bezustannie oddawać strzały bez zmęczenia.

  1. Pomiń .

Pomijając co najmniej 10 minut dziennie. Dzięki temu będziesz czuć się bardziej komfortowo na palcach u nóg, pomagając zachować lekkość i zwinność stóp.

  1. Gra cieni

Ćwicz grę cieniami, aby pozwolić sobie na wizualizację tego, jak się poruszać, aż stanie się ona instynktowna. Jeśli potrafisz to opanować, nie będziesz musiał świadomie martwić się o to, co jest potrzebne w prawdziwych sytuacjach w grze.

  1. Cicha praca z nogami

Możesz zmierzyć jakość pracy z nogami obserwując jak mało hałasu robią Twoje stopy podczas ruchu i lądowania. Im mniejszy hałas, tym lepiej pochłaniasz nacisk, wagę ciała i utrzymujesz równowagę.

4 Łatwe ćwiczenia uderzeniowe

  1. Zagrajmy w półkortowe single

Jest to popularny rodzaj ćwiczeń wśród badmintonistów, pozwalający skupić się na technice zamiast na pracy na nogach lub wytrzymałości. Obaj powinniście korzystać tylko z pierwszej połowy boiska podczas rajdu do siebie nawzajem.

Ponieważ połowa boiska jest usuwana, ogranicza to rodzaje uderzeń, których można używać i zmniejsza wymagany ruch. Jest to ćwiczenie na twarz w zamkniętej przestrzeni, które uczy szybszych odruchów przy skupieniu się na poszczególnych uderzeniach.

  1. Zagraj w Rear-Court Singles

Zamiast stać w przedniej połowie boiska, obaj staniecie w drugiej połowie boiska tuż przed ostatnią tylną linią. Zacznijcie rajd uderzając do siebie jak najwyżej w powietrze.

Jest to podstawowe ćwiczenie, które pozwala na poprawę napędu i wyraźne uderzenia, zapoznanie się z właściwą techniką stosowaną przy kontakcie z wahadłowcem oraz siłą potrzebną do uderzenia wahadłowcem wysoko w powietrze do tyłu boiska.

  1. Pracuj nad swoimi słabymi uderzeniami

Miej przyjaciela lub trenera, który będzie Cię stale obsługiwał, aż do momentu, gdy będziesz w stanie wyzdrowieć i bez wysiłku przełączać się między pociągnięciami. Trener lub przyjaciel musi zwracać uwagę na to, aby obsłużyć cię po wszystkich stronach ciała, zmuszając cię do stosowania różnych rodzajów pociągnięć, aby przywrócić transfer.

Po tym może on skupić się na tych pociągnięciach, z którymi masz największe trudności. Wielu nowych graczy ma zazwyczaj słabe backhands, więc jeśli zauważysz, że masz trudności w tym obszarze, spędzić całą sesję zwracając shuttle tylko z backhandem.

  1. Trenuj swoje uderzenia i podnośniki

Zdolność do wykonania właściwej obrony przed uderzeniem i rozbiciem to umiejętności, które oddzielają poważnych i przypadkowych graczy. W tym zaawansowanym ćwiczeniu, jeden z graczy początkowo pełni rolę podnośnika, stale podnosząc (a następnie broniąc) koguta wahadłowca wysoko w powietrzu do pozycji rozbijającej dla drugiego. Drugi zawodnik ciągle próbuje rozbić kutasa z powrotem w dół.

Ten trening pozwala graczom ćwiczyć dwa bardzo specyficzne uderzenia – uderzenia i podnoszenie. Po pewnym czasie, zamieniają się pozycjami.

Pod koniec dnia badminton nie jest tylko ćwiczeniem, ale sportem, w który możesz chcieć grać konkurencyjnie lub nawet nauczyć swoje dzieci pewnego dnia. Być może w końcu będą one mogły zostać następnym lokalnym graczem w Singapurze, na którego trzeba uważać!